Asta-messut

Markkinointipaketti

Kootut ohjeet markkinointisi tueksi

Näytteilleasettajan markkinointipaketti sisältää käytännön ohjeet ja täsmävinkit, joilla voit markkinoida omaa osallistumistasi messutapahtumaan.

markkinointipaketti

 

Miksi markkinoida messuosallistumista?

Kun kerrot omasta osallistumisestasi, juuri sinun asiakkaasi tietävät, mistä sinut löytää. Suurempi volyymi tarkoittaa saavutettuja tavoitteita.

Markkinoi osallistumistasi omissa kanavissa: somessa, nettisivuilla tai missä vaan, siellä missä kohtaat omat asiakkaasi.

  • Näytteilleasettajan kutsu on vakuuttava, asiakassuhde on jo luotu – se on kultaakin kalliimpi
  • Kävijä suunnittelee päivänsä jo etukäteen, varmista, että olet suunnitelmissa mukana
  • Sähköposti, some, omat verkkosivut tai henkilökohtainen soitto – hyödynnä myös valmiit materiaalit

Ja jotta markkinointisi olisi mahdollisimman helppoa ja tehokasta, olemme koonneet avuksesi tämän markkinointipaketin, jonka vinkkejä ja materiaaleja voit vapaasti hyödyntää!


Mistä materiaaleja?

Tampereen Messujen materiaalipankkiin on koottu kuvamateriaaleja, joita voit jakaa omissa kanavissasi vapaasti. Valittavanasi on kuvia, jotka toimivat somekanavissa. Voit ladata myös erilaisia bannereita verkkosivuille tai uutiskirjeisiin.

Alihankinta-messut löytää myös seuraavista kanavista, liitä meidät mukaan!

Facebook:
Asta-sivu

Twitter:
@TampereenMessut

Materiaalipankkiin


Koska markkinoidaan?

Olemme koonneet alle aikataulua, jonka mukaan markkinoidaan yhdessä tulevaa messutapahtumaa sekä sitoutetaan omia asiakkaita.

4 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Olemme mukana”
  • Kerro asiakkaillesi messuosallistumisestasi omissa kanavissasi ja verkkosivuilla. Ota hyötykäyttöön valmiit materiaalit.
3 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Aktivoi asiakkaasi”
  • Aktivoi omat asiakkaasi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Kysy asiakkailtasi ja sidosryhmiltäsi, mitä he haluavat nähdä tulevassa tapahtumassa? Minkälaisia odotuksia asiakkaillasi on? Avaa ovet keskustelulle. Voit saada arvokkaita vinkkejä messusisältöön.
2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Meidän osasto”
  • Julkaise oman osastosi sisältö: mitä palveluja tai tuotteita esittelet – onko nähtävillä uutuuksia, kilpailuja tai muita kiinnostavia sisältöjä? Innosta oma yleisösi! Voitko laittaa käyntiin somessa esimerkiksi arvonnan?
1 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Käytännön infot ja tapahtumasisältö”
  • Käy läpi käytännön infot: mistä teidät messutapahtumassa löytää, koska olette paikalla ja kuinka teidät löytää. Käännä asiakkaiden ajatukset jo konkreettisesti tapahtumaan. Kerro asiakkaillesi myös muusta tapahtumasisällöstä, kokonaisuus innostaa.
Tapahtumaviikolla | ”Nähdään pian”
    • Nosta esiin oma messuosastosi, tarjoukset sekä uutuudet. Innosta asiakkaasi osallistumaan tapahtumaan.
Tapahtuma-aikana | ”Täällä ollaan”
  • Someta ja infoa suorana omalta osastolta! Hyödynnä päivityksiä, livejä sekä tarinoita – ota kaikki irti messuosallistumisestasi.