Tunnelmallaan ihastuttaneet Asta ja Tampereen Häämessut yhdistivät arjen ja juhlan

Tiedote  05.02.2023

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa viikonloppuna järjestetty tapahtumakaksikko Asta ja Tampereen Häämessut juhlivat luovuudessa sekä ihastuttivat asumisen ratkaisuilla. Kolmen päivän aikana messuilla vieraili yhteensä yli 12 000 kävijää. Messuja kiitettiin palvelujen monipuolisuudesta, kiehtovasta ohjelmasta ja hienosta tunnelmasta. Asta ja Tampereen Häämessut järjestetään jälleen helmikuussa 2024.

Asta ja Tampereen Häämessut sulostuttivat perjantaista sunnuntaihin Tampereella. Kaksipäiväinen häiden ja juhlien odotettu Tampereen Häämessut ja kolmipäiväinen asumisen, rakentamisen ja remontoinnin Asta saattelivat tapahtumiin yhteensä yli 12 000 kävijää. Uppoudu tapahtumien tunnelmiin materiaalipankkimme kuvien kautta tampereenmessut.fi/medialle/materiaalipankki/asta_/2023/ ja tampereenmessut.fi/medialle/materiaalipankki/tampereen_haamessut/2023/.

Asumisen unelmia ja kestäviä tulevaisuuden ratkaisuja

Astan teemana tänä vuonna oli asumisen kestävä tulevaisuus. Vastuulliset, kehittyneet ja kestävät ratkaisut herättivät tapahtumassa kiinnostusta. Tähän yhdyttiin myös energia- ja lämmitysratkaisuja tarjoavan Scanoffice Oy:n osastolla.

– Jo hieman totutustikin ilmalämpö- ja ilmavesipumput sekä aurinkosähkö kiinnostivat, mutta tällä kerralla myös erityisesti maalämmöstä oli ennätyksellisen paljon keskusteluja. Ihmiset olivat tapahtuman tarjonnasta innoissaan ja fiilis messuilla oli hyvä. Asta on jo vuosia ollut kalenterissamme ja varmasti nähdään myös ensi kerralla, sanoo myyntipäällikkö Mika Lehto Scanoffice Oy:stä.

Asumisen unelmia koettiin uutuustuotteista ja rakentavimmista ratkaisuista aina monipuolisiin palveluihin ja talovalmistajiin saakka. Asta-hallin sydämessä sijaitsi Puusuutarit ry:n TuoteTalo, joka esitteli käytännönläheisesti useita erilaisia rakentamisen ratkaisuja ja materiaaleja.

– Ihmisiä oli mukavasti liikkeellä ja kiinnostusta TuoteTaloa kohtaan löytyi runsaasti. Kävimme hyviä keskusteluja, rennolla otteella ja tunnelma messuilla oli hieno. Märkätilat, kohteen sauna ja suihku olivat erityisesti jutustelujen kohteena, kertoo TuoteTalon hankintavastaava Tuukka Ahvenus, Puusuutarit ry:stä.

Puusuutarit ry:n perinteinen hyväntekeväisyyshuutokauppa käytiin sunnuntaina. Hyvää huudettiin yhteensä 5 380 eurolla ja tuotto lahjoitettiin Tampere Missiolle, nuorten mielenterveystyön tukemiseen.

Luovuuden juhlassa tunnelma huipussaan – Vuoden koru on Silja Kiviojan Rokama

Tampereen Häämessut juhlivat luovuudessa, inspiroiden messuvieraat häiden ja muiden juhlien pyörteisiin. 28. kerran järjestetty tapahtuma niitti kiitosta tarjonnallaan ja tunnelmallaan.

– Hyvä ja iloinen tunnelma, hienosti järjestetty tapahtuma ja todella mukavasti ihmisiä. Innokkaita asiakkaita riitti aamusta saakka. Myös näytökset messuilla olivat upeita! Järjestelyt toimivat loistavasti ja kaikkineen mahtava messut – tulemme varmasti ensi kerralla uudelleen, sanoo myyjä Kirsti Virtanen Timanttiset Ratinasta sekä maaliskuussa aukeavasta Timanttiset Ideaparkista.

Sunnuntaina Tampereen Häämessuilla julkistettiin ja palkittiin Vuoden koru -voittaja. Kymmenen finalistikorun joukosta yleisöäänestyksen myötä voittajana palkittiin Silja Kiviojan Rokama -korusarja. Kilpailun järjestävän tahon Jules and Beryl’n esittelyssä kerrotaan Rokaman hopeisten korujen kantavan ajatonta ja klassista kauneutta, mutta erilaiset pinnat ja tekstuurit tuovat koruihin myös dramaattisempaa asennetta. Rokama-korusarja on myös kiitos kallioille – niille henkilöille, jotka tuovat voimaa vaikeampinakin hetkinä. Taiteilija Kivioja toivoo, että Rokama-korut toimivat voimakoruna myös jokaiselle omassa elämässään kolhuja kohdanneelle, täydellisen epätäydelliselle henkilölle. Vuoden koru -kilpailu on kunnianosoitus laadukkaita design-koruja Suomessa valmistavien itsenäisten korusuunnittelijoiden työlle.

Asta ja Tampereen Häämessut järjestetään seuraavan kerran 2.–4. helmikuuta 2024.

Asta on Pirkanmaan suurin asumisen, rakentamisen ja remontoinnin messutapahtuma. Tapahtumassa puhuttaa tänä vuonna asumisen kestävä tulevaisuus. Tampereen Häämessut tarjoaa kattavan valikoiman häihin ja muihin juhliin liittyviä tuotteita ja palveluita. Tapahtuma järjestetään vuonna 2023 jo 28. kerran.

LISÄTIEDOT: asta.fi/fi/, #asta, tampereenhaamessut.fi/fi/, #tampereenhäämessut
Tampereen Messut -konserni, tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Mirkka Salmela, liiketoimintajohtaja, Asta ja Tampereen Häämessut -projektipäällikkö, p. 040 520 1124
Sirkka Laine, viestinnän asiantuntija, p. 040 612 9081